Έγχορδα στο νηπιαγωγείο - Μικρή τσελίστα και μικρός κιθαριστής

Μικρή τσελίστα στο νηπιαγωγείο



Τα παιδιά φαίνεται να εντυπωσιάζονται περισσότερο με μία καινούρια ιδέα όταν αυτή προέρχεται επίσης από παιδιά. Αυτό επιβεβαιώθηκε κατά την επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας μίας μικρής βιολοντσελίστριας και ενός μικρού κιθαριστή. 

Μικρός κιθαριστής στο νηπιαγωγείο
Τα δύο παιδιά παρακολουθούσαν αντίστοιχα μαθήματα σε ωδείο και προσκλήθηκαν να κάνουν μία παρουσίαση των μουσικών οργάνων τους. Η παρουσίαση περιελάμβανε σύντομη αναφορά στην ιστορία των οργάνων, την οποία είχαν προετοιμάσει, επίδειξη των επιμέρους τμημάτων τους (π.χ. χορδές, καβαλάρης, ταστιέρα κτλ) και του ιδιαίτερου εξοπλισμού που τα συνοδεύει (αναλόγιο, υποπόδιο κιθάρας, δοξάρι, παρτιτούρα κ.ά.), επισήμανση του συγκεκριμένου τρόπου με τον οποίο ο μουσικός κάθεται και κρατά το μουσικό του όργανο, καθώς και εκτέλεση μικρών μουσικών έργων. Στο τέλος τα παιδιά του νηπιαγωγείου, εκφράζοντας έντονα την επιθυμία τους να "παίξουν" με τα μουσικά όργανα, δοκίμασαν με τη σειρά να τα κρατήσουν και να παραγάγουν ήχο με αυτά.

Να σημειωθεί ότι η παραπάνω παρουσίαση, όπως γίνεται συνήθως στο νηπιαγωγείο, αποτέλεσε το έναυσμα για περεταίρω διερεύνηση και ενασχόληση με το θέμα, όπως αναζήτηση βίντεο με αντίστοιχες μουσικές εκτελέσεις, εισαγωγή και διάκριση υποκατηγοριών των εγχόρδων (π.χ. μουσικά όργανα της οικογένειας του βιολιού, νυκτά μουσικά όργανα κ.ά.), ανάγνωση σχετικών παραμυθιών, εικαστική προσέγγιση, μουσικά παιγνίδια, φύλλα εργασίας κτλ.

Παρουσίαση τσέλου και κιθάρας



Εικαστική προσέγγιση τσέλου